سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

ارکستر «نوای آفتاب» ۶ و ۷ مهر ماه به رهبری امین سالمی موسیقی‌های مطرح فیلم‌های سینمای ایران و جهان روی صحنه خواهد برد.

تالار وحدت

به گزارش همشهری آنلاین، امین سالمی درباره جزئیات این اجرا توضیح داد: برای این کنسرت که به صورت بی‌کلام اجرا خواهد شد ۹ قطعه از قطعات اجرایی کنسرت گذشته و ۸ قطعه جدید نیز از دیگر برگزیده‌های مطرح سینمای ایران و جهان انتخاب شده است و همچنین ۴ قطعه ایرانی و یک قطعه آذری و یک قطعه از سینمای ترکیه و مابقی قطعات از سینمای جهان هستند.

وی در ادامه گفت: قطعات فیلم‌های سینمایی «چشم ببر» با آهنگسازی دان پریستون، «سینما پارادیزو» با آهنگسازی انیو موریکونه، «لئون حرفه‌ای» با آهنگسازی اریک سرا، «پدرخوانده» با آهنگسازی نینو روتا، «بازی تاج و تخت» با آهنگسازی رامین جوادی، فیلم سینمایی «عصر جدید» با آهنگسازی چارلی چاپلین، سریال ابن سینا با آهنگسازی فرهاد فخرالدینی، فیلم «قیصر» به آهنگسازی اسفندیار منفردزاده در این کنسرت اجرا می‌شوند.

این رهبر ارکستر اضافه کرد: فیلم ۳:۱۰ به یونا با مویسقی مارکو بلترامی، «تایتانیک» به آهنگسازی جیمز هورنر، سریال پوآرو با آهنگسازی کریستوفر گانینگ و استیون مک کیان، فیلم سینمایی «داستان عشق» با آهنگسازی فرانسیس له، «رومئو و ژولیت» با موسیقی نینو روتا، «ایزل» با آهنگسازی تویگار ایشیکلی، «آرشین مال آلان» با موسیقی اُوزِئیرحاجی‌بیگف و دو قطعه آخر از فیلم‌های سینمایی «گرگ‌ها» و «مادر» خواهد بود.

به گفته سالمی، کنسرت‌مایستر این اجرا داریوش حجازی و مدیر ارکستر جابر ماجدی است و همچنین تنظیم و ارکستراسیون قطعات توسط محمدرضا آقایی و امین سالمی صورت گرفته است. در این اجرا ۳۶ نوازنده می‌نوازند که بخش کلاسیک مشتمل بر ارکستر زهی و فلوت و پیانو، بخش پاپ شامل گیتار کلاسیک، گیتاربیس، ‌ اینوک و هارمونیکا و ساکسفون، ‌ درامز و کونکا و پرکاشن و گروه سازهای ایرانی شامل تار، ‌ سه تار، سنتور، قانون، ‌ تمبک و دف است.

آهنگ معروف برنامه ماه عسل در کنسرت لس‌آنجلس |‌ ببینید

کد خبر 880489
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار موسیقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha